luni, 19 noiembrie 2018

Vraja citirii dintâi








Isabela Gilcescu

5 comentarii:

  1. Emilia Ivancu
    Emilia Ivancu

    E un roman care nu te fura, ci te trage pur si simplu in tesatura lui, un roman colosal. Ma bucur mult ca v-ati cunoscut, te-am pomenit acum cu Vianu la Gaudeamus, dar si cu Claudiu Cirtina.Te imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  2. Suzana Tanase

    Dupa primele 27 de pagini sunt deja vrajita. S-a oprit timpul in loc...

    RăspundețiȘtergere
  3. Nedi Gavriliu

    ...pasesti in ea crezand ca citesti, si de fapt te trezesti ca nu mai esti in fata ei, nu ai vreun soi de detasare a cititorului - nici nu mai esti cititor, asa cum el nu mai e autor - esti in ea, invelit cu ea, framantat in ea, ba ca intr-un lichid amniotic, ba ca intr-un kortos colach din care te mai infrupti din cand in cand. ...iar ea - spatiul ei cumva lichid - trece prin tine, te traverseaza, - fuzionezi cu ea, coexisti cu ea. Hm.

    RăspundețiȘtergere
  4. Suzana Tanase

    Ai dreptate Nedi!! Eu o mai rasfoiam cu teama in timp ce citeam si alte carti. Ma simteam nepregatita sa o incep caci parca stiam ca e ceva prea important ce trebuie tratat cu grija si atentie maxima. La drept vorbind, de cand l-am auzit la Torofest am avut impresia ca am descoperit o comoara in stanca hotilor lui Alibaba. Cunoscandu-i vocea l-am auzit in primele pagini dar apoi l-am pierdut in lichidul fara ecou al scrierii lui. Ce norocosi suntem Nedi!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nedi Gavriliu

    ...da,... - in dimineata asta, recitind - am depasit punctul primei treimi de unde incepusem, insa nu se simte nimic deja jalonat, deja parcurs, totul e un nou perpetuu - am avut sentimentul ca scrie dinauntrul meu, vorbeste cu vocea mea interioara, nu se asteapta sa fiu in afara spatiului cartii - care nu se mai simte ca spatiu - dar nici in afara lui insusi.
    ...la noi, la artistii vizuali, se spune ca emotia estetica - sentimentul de frumos, sa zicem, al vibratiei estetice - survine ca fapt al rezonantei: ceea ce vezi/auzi/simti/lecturezi cu toate simturile rezoneaza cu anumite repere din spatiul tau subliminal, latura sensibila - cu duhul, cu frecventele senzoriale, cu fiorii care dirijeaza carnalitatea etc - si aceasta rezonanta e cea care-ti induce sentimentul experientei estetice: am mai simtit asta in trecut in spatiul artei vizuale si al muzicii, pe alocuri si in cel al lecturii - eu nu le separ, mi se pare lipsit de sens, numai un contabil ar face asa ceva - si am sentimentul ca traiesc asta acum, - ca toata 'procesiunea' cartii trece prin interiorul meu, facandu-ma partas chiar la izvorarea, la coagularea ei.
    ...un pic ca-n GOLEM, - viata-procesiune care iesea din Ibbur.

    RăspundețiȘtergere

Ne-ai cam uitat, Doamne!

Câte inimi de rezervă are o inimă și cât ne mai încearcă în fiecare zi  avem de dat socoteală Dacă nu ai fi, să ne pui la încercare, nici in...